جذب کمکهای مردمی

آمار سایت

امروز1
دیروز19
این هفته78
این ماه208
مجموع12633

آی پی بازدیدکنندگان : 13.59.177.14
Unknown AppleWebKit Unknown Sun 19 May 2024 08:23

نهمین جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان مشهد مقدس برگزار شد

رای دهی:  / 0
ضعیفعالی 

 

نهمین جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان مشهد مقدس برگزار شد

نهمین جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان مشهد مقدس در روز سه شنبه 16 اردیبهشت ماه سال 1392 در محل دبیرخانه انجمن با حضور اعضا و میهمانان برگزار شد .

در این جلسه که دکتر فتاحی به عنوان میهمان افتخاری در آن حضور داشت ضمن تشکر از برگزاری اولین جشنواره خیرین کتابخانه ساز گفت این انجمن باید از اشخاص شاخص و کاریزماتیک جهت جذب خیرین استفاده نماید . رییس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران شاخه خراسان در ادامه بر ضرورت وجود این انجمن تاکید نموده و گفت : مردم مشهد برای اولین بار با واژه کتابخانه ساز در سطح شهر مواجه شدند که این حرکت قابل تقدیر است .

وی در ادامه از کتابخانه به عنوان یک مکان امن در نزد خانواده ها یاد نمود و گفت خانواده ها به جهت اطمینانی که به اینگونه فضاها دارند با فراق بال به فرزندان خود اجازه رفت و آمد به کتابخانه ها را می دهند .

وی در ادامه با بیان این مطلب که امروزه در جوامع پیشرفته غربی با وجود گسترش بیش از پیش فضای مجازی و استفاده مداوم از اینترنت کتابخانه ها به منزله یک مکان مطرح شده است گفت : رسیدگی به فضاهای داخلی و بیرونی کتابخانه ها و گسترش آن در تمامی مناطق شهر از اولویتهای کاری ارگانهای فرهنگی کشور باید تعریف شود .

رییس انجمن خیرین نیز در ادامه با بیان این مطلب که نیاز به ساخت کتابخانه هنوز جزء نیازها و اولویتهای اصلی مردم نیست گفت : هدف از برگزاری جشنواره معرفی اهداف  ذاتی و عالی آن به عموم مردم و فضا سازی برای اجرای برنامه های آتی است.

روشنک ایجاد و توسعه منابع مالی جهت انجمن و تهیه و تدوین برنامه های موثر برای پیشبرد اهداف آن را دو گام اساسی و از برنامه های آتی انجمن دانسته و گفت اقدامات بزرگ نیازمند فرهنگ سازی طولانی است.

وی در ادامه از تجلیل 25 نفر از خیرین سه منطقه مشهد خبرداده و گفت از این افراد تابحال تقدیر نشده بود که این مهم در این جشنواره صورت پذیرفت . وی از همه عوامل اجرایی خواست به شناسایی نقاط قوت و ضعف جشنواره اهتمام نمایند.

آرین منش عضو دیگر این انجمن در ادامه شناسایی خیرین و تهیه شناسنامه مدون ، تهیه شناسنامه مصور از کتابخانه های عمومی خیر ساز ، معرفی و تبلیغات گسترده انجمن در سطح عموم ، نیاز سنجی و بررسی پراکندگی کتابخانه های موجود در سطح شهر و برآورد تعداد کتابخانه های مورد نیاز ، برآورد امکانات مورد نیاز ، مطرح نمودن ضرورت کتابخانه سازی به عنوان یک پیوست فرهنگی و تشکیل کمیته های تخصصی در انجمن را هفت گام دارای اولویت برای انجمن ذکر نمود .

عربشاهی نیز عضو دیگر انجمن با تاکید بر توجه بیشتر به مبانی ایدئولوژیک مساله خیرین ، شناسایی خیرین محلی را از وظایف اصلی مدیران کتابخانه ها ذکر نموده و توجه به خروجی و نتیجه اقدامات صورت گرفته را خواستار شد . وی با تاکید به برگزاری جشنواره های محلی بر ضرورت تجلیل از افراد محلی و ترغیب و تشویق آنان جهت جذب کمکهای مردمی صحه نهاد .

انجام تبلیغات محیطی گسترده در سه منطقه 1 – 9 و 11 شهرداری ، ارتباط مستمر با اصحاب رسانه ، طراحی وب سایت انجمن ، تهیه بانک اطلاعات خیرین ، تهیه شناسنامه مصور خیرین کتابخانه ساز ، تهیه کلیپ سینمایی و شناسایی و دعوت گسترده از خیرین سطح شهر جهت حضور در جشنواره را رییس ستاد اجرایی اولین جشنواره خیرین کتابخانه ساز از مهمترین اقدامات صورت پذیرفته دانست .

کرباسی خزانه دار انجمن در ادامه از تهیه نقشه راه و برنامه راهبردی جهت  برگزاری سایر جشنواره ها خبر داده و گفت تشکیل جلسات مشترک با مدیران انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران شاخه خراسان و متولیان حوزه کتاب و کتابخوانی از اهداف آتی این ستاد خواهد بود .

باقرزاده عضو انجمن و رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد نیز از استقبال گسترده سایر انجمنهای کشور از برگزاری اینگونه جشنواره ها خبر داد و گفت اقدامات صورت پذیرفته در این جشن شاخص بوده و مورد توجه ویژه سایر انجمنها قرار گرفته است . وی از رایزنی با سایر انجمنها خبرداده و گفت انتقال اطلاعات و تجربیات کسب شده نشان از موفقیت این جشواره است .

در پایان انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران (شاخه خراسان) از زحمات روشنک رییس انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان مشهد و کرباسی رییس ستاد اجرایی اولین جشنواره خیرین کتابخانه ساز شهرستان مشهد با اهداء لوح سپاس تقدیر نموده و خواستار ارسال فرم همت عالی جهت کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه ها شد.

آدرس : مشهد – بلوار معلم – بوستان ملت – مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) - کد پستی: 918861333
سامانه پیام کوتاه : 10002222332222
تلفکس: 05136061617