جذب کمکهای مردمی

آمار سایت

امروز1
دیروز19
این هفته78
این ماه208
مجموع12633

آی پی بازدیدکنندگان : 18.191.218.130
Unknown AppleWebKit Unknown Sun 19 May 2024 06:05

اولین جشنواره منطقه ای خیرین کتابخانه ساز شهرستان مشهد برگزار شد

رای دهی:  / 0
ضعیفعالی 

اولین جشنواره منطقه ای خیرین کتابخانه ساز شهرستان مشهد برگزار شد

روز دوشنبه 19/12/92 ساعت 18 اولین جشنواره منطقه ای خیرین کتابخانه ساز شهرستان مشهد در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد.

کرباسی مسئول ستاد اجرای جشنواره خیرین کتابخانه ساز هم عنوان کرد: این اولین جشنواره منطقه‌ای خیرین کتابخانه ساز است که قرار است در 19 اسفند ماه برگزار شود.

مرتضی کرباسی ابراز کرد: با توجه به محدودیت در مکان سه منطقه شهرداری "1"، "11" و "9" را تلفیق و این جشنواره در زمان اعلام شده در مجتمع امام رضا(ع) برگزار می شود.

تجلیل از خیرین برتر در حوزه کتابخانه سازی

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناخت انجمن کتابخانه ساز مشهد و فرهنگ سازی در جذب مشارکت مردم و خیرین در ساخت کتابخانه‌های عمومی در سطح استان است.

کرباسی عنوان کرد: در این جشنواره از نهاد های مرتبط با کتابخانه ها مانند شهرداری و آستان قدس و مسئولان نهاد های مختلف در آن دعوت شده است از خیرین برتر در امر کتابخانه سازی در استان تجلیل می شود.

مسئول ستاد اجرای جشنواره خیرین کتابخانه ساز اظهار کرد: تعداد مهمانان این جشنواره حدود 360 نفر هستند که 230 نفر از آنها جزو خیرین محسوب می شوند.

مدیر کل اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: اولین جشنواره خیرین کتابخانه ساز مشهد در راستای جلب مشارکت بیشتر خیرین در حوزه کتاب و ساخت کتابخانه برگزار می شود.

جشنواره خيرين مشهد الگويي براي كلانشهرها

علي غياثي‌ندوشن در مصاحبه با خبرنگاران اعلام كرد: مشهد در زمينه برگزراي نخستين جشنواره منطقه اي خيرين كتابخانه ساز، كار شاخصي انجام داده است.

مديركل امور مشاركت ‌ها و شهرداري ‌هاي نهاد بیان داشت: رفع كمبود فضاي مطالعه نيازمند ساخت كتابخانه‌هاي جديد است. وی در ادامه با بيان اين‌كه مدارس و مساجد هم نياز به كتابخانه دارند، گفت: كتابخانه­‌ها مكمل مدارس هستند و در آموزش دانش‌آموزان نقش مهمي را ايفا مي­‌كنند.

 علي غياثي‌ندوشن با اشاره به اين‌كه نهاد كتابخانه­‌هاي عمومي انتظار گسترش ساعات مطالعه مردم را دارد، افزود: كشور ما با كمبود فضاي مطالعه نسبت به جمعيت آن رو‌به‌رو بوده و نيازمند ساخت كتابخانه است.

 اين مقام مسئول ادامه داد: با وجود اعتبارات و كمك­‌هاي مالي دولت، ساخت كتابخانه­‌ به حمايت­‌هاي بيشتري نيازمند است كه با كمك خيرين مدرسه­‌ساز و مسجدساز مي‌توان به ساخت كتابخانه در كشور رو آورد كه اين امر باعث كاهش كمبودهاي فضاي مطالعه در كشور مي‌شود.
غياثي‌ندوشن با اشاره به اين‌كه در بيش از 60 شهر كشور انجمن‌هاي كتابخانه­‌ها و خيرين كتابخانه‌­ساز وجود دارد، يادآور شد: مشهد مي­‌تواند الگوي خوبي براي ساير كلانشهرهاي كشور در راستاي برگزاري جشنواره­‌هاي خيرين كتابخانه­‌ساز باشد تا اين افراد در سراسر كشور به ساخت كتابخانه و فضاي مطالعه اقدام كنند.

 

آدرس : مشهد – بلوار معلم – بوستان ملت – مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) - کد پستی: 918861333
سامانه پیام کوتاه : 10002222332222
تلفکس: 05136061617