جذب کمکهای مردمی

آمار سایت

امروز1
دیروز12
این هفته66
این ماه241
مجموع12378

آی پی بازدیدکنندگان : 3.144.16.254
Unknown AppleWebKit Unknown Thu 25 Apr 2024 09:17
رای دهی:  / 3
ضعیفعالی 

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی همایش آسیب شناسی کتابخوانی در ایران با همکاری کانون کتاب و اندیشه دانشگاه فردوسی مشهد ، انجمن کتابداری ایران شاخه خراسان ، انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان مشهد و معاونت فرهنگ دانشگاه فردوسی مشهد روز یکشنبه 2 آذر ماه در محل آمفی تئاتر کانونهای دانشگاه فردوسی برگزار شد .

دکتر یوسفی معاون فرهنگی و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در این همایش ضمن بیان این مطلب که بحث کتاب و کتابخوانی در ایران مغفول مانده است به علل این مساله اشاره نموده و در خصوص آسیب شناسی کاهش ساعت مطالعه و افزایش هزینه کتاب در ایران پرداخت .

مهندس کرباسی عضو هیات مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز نیز ضمن بیان هدف از تشکیل این انجمن به تشریح اقدامات صورت گرفته در یکساله اخیر پرداخت و از دانشجویان خواست به عنوان سفیران این انجمن حامی رسالت و اهداف ذاتی انجمن باشند .

دکتر فتاحی دیگر سخنران این همایش به مساله هفته کتاب اشاره نموده و به رمز گشایی مساله مطالعه در ایران و علل پایین بودن سرانه مطالعه پرداخت .

زهرا باقرزاده رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد نیز به ارایه گزارش در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد پرداخت و به اجرای طرح سبد کتاب در مدارس ابتدایی شاهد سطح شهر مشهد اشاره نمود و گفت : با این اقدام کتاب را توانستیم وارد زندگی مردم نماییم .

تجلیل از خادمان کتاب ، تجلیل از خیرین حوزه کتابخانه ها ، برگزاری مسابقه نویسندگی و اجرای تئاتر با موضوع کتابخوانی از دیگر برنامه های این همایش بود .

گفتنی است در پایان به کلیه حاضرین دو جلد کتاب ، کاتالوگ انجمن خیرین کتابخانه ساز و اداره کتابخانه های عمومی مشهد ، کارت ویزیت انجمن خیرین کتابخانه ساز و فرم همکاری افتخاری با انجمن خیرین کتابخانه ساز توزیع گردید .

آدرس : مشهد – بلوار معلم – بوستان ملت – مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) - کد پستی: 918861333
سامانه پیام کوتاه : 10002222332222
تلفکس: 05136061617